Checklist: commerceplatformkeuze middelgrote retailers

Rianne Beuker •  13 november 2018

Whitepaper Checklist commerceplatformkeuze

Inleiding

Veel middelgrote en ambitieuze retailers met grofweg een omzet tussen de 1 en 100 miljoen euro, houden zich dagelijks bezig met retailtransformatie.

De uitdagingen en problemen die retailers moeten tackelen voor behoud van marktaandeel, winstontwikkeling, kostenbeheersing, of groei zijn net zo legio als veranderlijk.

Een bedrijfskritische factor voor een succesvolle retailtransformatie is een IT-landschap met onder andere ERP, PIM, een omni-channel commerceplatform en een commerce implementatiepartner met kennis van zaken.

Vraagstukken over flexibiliteit, aanpasbaarheid, integraties en schaalbaarheid zijn dan ook belangrijk om in de keuze van een platform mee te nemen.

In deze praktische whitepaper vindt je een overzicht van pijnpunten bij middelgrote retailers, een checklist met sleutelvragen die beantwoord moeten worden bij de keuze van een commerceplatform en een overzicht van digital commerce retail-oplossingen.

Cover whitepaper Commerceplatformkeuze