De Nieuwe Zaak en Spaaza implementeren loyaliteitsprogramma voor Miss Etam op digital commerce platform ecManager

Tom Obdam •  21 november 2017

Miss Etam heeft een nieuw loyaliteitsprogramma ontwikkeld en in de markt gezet om daarmee echte merkambassadeurs te creëren en te belonen. Het programma maakt gebruik van de technologie van Spaaza en is door De Nieuwe Zaak op het digital commerce platform ecManager geïmplementeerd.

Miss Etam heeft als doelstelling om haar klanten beter te leren kennen in zowel het online als het offline kanaal. Door haar klanten en hun klantgedrag in kaart te brengen kan Miss Etam meer gerichte en relevante aanbiedingen doen die enerzijds bijdragen aan de klantervaring en aan de andere kant aan de bedrijfsdoelstellingen.

Spaaza biedt de inzichten in de klant en haar klantgedrag met een cross mediaal loyaliteitsprogramma, die de aankoopgegevens van de klanten in de winkel en online registreert. Op basis van deze data kunnen dus in eerste instantie campagnes worden ontwikkeld die aansturen op klantgedrag (retentie, frequentie en monetary value (RFM) en daarmee een positieve bijdrage heeft op de omzet.

De website van Miss Etam draait op het ecManager digital commerce platform. Dit best-of-breed platform is uitermate geschikt om specialistische tooling hierop aan te laten sluiten om daarmee maximale flexibiliteit en toegevoegde waarde te kunnen bieden. De loyalty oplossing van Spaaza is een goed voorbeeld dergelijke specialistische tooling, waarbij gepersonaliseerde aanbiedingen die klanten ontvangen worden gebruikt om de klantervaring binnen ecManager te optimaliseren.