22 procent meer klanten voor ecManager klant KNM

Tom Obdam •  8 mei 2018

De officiƫle producent van het Nederlandse Muntgeld (Koninklijke Nederlandse Munt) heeft in samenwerking met ecManager partner De Nieuwe Zaak, een succesvolle marketingcampagne gedraaid rondom de penning van de EK Leeuwinnen. Met deze campagne en de ecManager webshop, wist het bedrijf 22 procent meer nieuwe klanten aan zich te binden.

“Binnen een uur waren er al duizenden penningen verkocht”
Aldus Marten Schuurman – Coƶrdinator Online marketing

In 3,5 werkdag werd de campagne rondom de EK Leeuwinnen munt bedacht en gerealiseerd. Aan ecManager partner De Nieuwe Zaak de taak om bekendheid en verkoop te realiseren rondom deze speciale munt. Om de online verkoop van de penning te stimuleren zijn: Facebook Ads, Search Ad, Responsive Ad, homepage take-over, SEO en de nieuwsbrief ingezet. Deze inzet is terug te zien in het resultaat van de campagne. De KNM heeft 31 procent nieuwe website bezoekers weten te bereiken en daarvan 23 procent via de webshop geconverteerd. Van alle kopers van de penning was 22 procent een nieuwe klant.