Welke voordelen biedt e-commerce in de cloud?

Tom Obdam •  6 juni 2017

 

Is uw business gebaat bij het betreden van nieuwe markten, het lanceren van nieuwe producten en het snel inspelen op veranderende klantbehoeften? Lees dan deze blogpost over de voordelen van omnichannel e-commerce in de cloud, zodat u grip houdt op uw klanten en uw business.

Business- en klanteisen
Uw business vraagt om wendbaarheid. Concurrenten en klanten veranderen vraag en aanbod continu. Inspelen op kansen vraagt om schaalbaarheid naar nieuwe markten, landen en doelgroepen. Het is de taak van IT om de schaalbaarheid te faciliteren. Het belang van de business is om de time to market van nieuwe webshops, websites en diensten te minimaliseren, zodat klanten altijd, overal en snel uw producten kunnen bekijken en aanschaffen.

Toegevoegde waarde van de cloud
In de cloud zijn de eisen van wendbaarheid, beschikbaarheid en snelheid geborgd. Met één druk op de knop is er extra capaciteit geregeld om een nieuwe webshop te openen. Bovendien blijven systemen in de cloud beschikbaar bij uitval of storing, doordat systemen dubbel zijn uitgevoerd.

Vraag en aanbod matchen
Bij een grote toename van bezoekers aan uw webshop kan het nodig zijn om de capaciteit direct uit te breiden zodat uw klanten snel hun producten kunnen vinden. Bij eigen beheer is dan een uitbreiding van servers nodig. Opschalen is langzaam en afschalen kan veelal niet. In de cloud schaalt u realtime bij en af. Dat biedt als voordeel dat uw bezoekers op uw website blijven en niet vertrekken naar een concurrent door een trage website. En u betaalt alleen voor wat nodig is.

Lagere kosten
Om een webshop te laten functioneren heeft u een server nodig waarop databases en de webshop draaien. Vroeger hadden we deze servers zelf in huis: rekken met computers. In de cloud kunt u serverruimte, databases en andere benodigdheden huren én betaalt u naar hoeveel u gebruikt.

Daarnaast zorgt de cloud leverancier ervoor dat uw webshop(s) beschikbaar zijn en blijven voor klanten. Als u meer ruimte nodig hebt voor de uitbreiding van e-commerce activiteiten, dan is dat direct beschikbaar. Het opzetten en onderhouden van servers en standaard benodigdheden hoeft u dus niet met eigen mensen te doen. De IT-resources die u hiermee bespaart kunt u inzetten om uw core business, de klantervaring, te verbeteren of om de prijs van uw product aantrekkelijker te maken.

Met ecManager en Ifective de cloud in
ecManager en haar cloud-implementatiepartner IFECTIVE begeleiden uw omnichannel e-commerce activiteiten naar de cloud. ecManager is de omnichannel e-commerce oplossing die gecertificeerd is voor de cloud door Microsoft. Webshopbeheer behoeft bij ecManager geen IT-kennis en het uitbreiden van webshops en productportfolio’s voor het buitenland wordt door één platform ondersteund. Het voordeel ten opzichte van concurrenten is de heldere total cost of ownership.

Ifective heeft alle expertise in huis om de cloud maximaal te benutten. Van het verzorgen van beschikbaarheid en performance (managed services), het koppelen van bestaande systemen die niet in cloud staan, tot het borgen van de security in de cloud. Van design tot geavanceerde analyses met behulp van machine learning en kunstmatige intelligentie om conversies te optimaliseren. Alles vanuit de cloud, zodat u maximale waarde en wendbaarheid krijgt tegen minimale kosten.

Ifective is een Microsoft gold partner en heeft vanaf de start van Azure in 2009 applicaties gehost en ontwikkeld in Azure. Deze ervaringen hebben geleid tot de ontwikkeling van een uitermate efficiënt ontwikkel- en uitrolproces. Ifective wordt regelmatig uitgenodigd door Microsoft en andere marktpartijen om haar cloud kennis te delen door middel van trainingen en workshops.

Wilt u meer weten over e-commerce in de cloud en wat dit voor uw organisatie betekent? Neem dan nu contact met ons op. We helpen u graag verder.