Nieuwe shoppers vragen nieuwe belevingen

Bjørn Hascher •  23 november 2018

New shoppers demand new experiences

ZWOLLE – Onze payment partner Adyen presenteerde tijdens het What’s Next in Retail Tech congres haar experience model en de resultaten van hun 2018 European retail report. Het interessante experience model is gebaseerd op de stelling: New shoppers demand new experiences.

Volgens Adyen is beleving gebouwd op drie pijlers: Convenience (fast, easy and frictionless), Content (personalized to me) en Control (interact on my terms). Uit het retail experience onderzoek van Adyen rolden verschillende aardige inzichten. Bijvoorbeeld: bij 65% van de respondenten gaat de loyaliteit omhoog wanneer een retailer de mogelijkheid biedt om voor een winkelbezoek online voorraad te kunnen controleren.

50% van de deelnemers geeft aan meer te kopen als zij de mogelijkheid hebben om out-of-stock producten in de winkel te kopen en deze vervolgens thuis te laten bezorgen. 69% geeft aan vaker te winkelen als zij productaanbevelingen aangeboden krijgen en deze kunnen kopen via een chatbot. 30% geeft aan dat een one-click checkout experience, loyalty verhogend werkt. Het volledige rapport is hier te lezen: http://adyen.com/retailreport2018

Wil je weten hoe je met ecManager zonder logica- en presentatiebeperkingen volledig unieke winkelervaringen bouwt? Neem dan contact op met ons of met jouw ecManager commercepartner.