Een nieuwe webshop: niet omdat het moet, maar omdat het kan

Tom Obdam •  15 december 2016

De wereld verandert steeds sneller. Technologie is geen beperkende factor bij innovatie, maar juist de aanjager. Bij het ontwerpen van nieuwe diensten en producten is het belangrijk om de klanten centraal te stellen door te kijken naar hun behoeften en de manier waarop zij omgaan met technologie.

Binnen de retail sector is er een duidelijke verschuiving van het fysieke naar het digitale kanaal. Dit resulteert in nieuwe toetreders, partijen die afhaken omdat zij niet meer kunnen voldoen aan de behoeften van consumenten en hybride omnichannel modellen. Het staat als een paal boven water dat het digitale kanaal een cruciaal kanaal is voor iedere organisatie.

Een omnichannel benadering zorgt voor synergie tussen het fysieke en het digitale kanaal en bewerkstelligt een uniforme customer experience over de verschillende touch points heen. Bij omnichannel praten we eigenlijk niet meer over kanalen, maar over het bieden van een consistente, persoonlijke en vooral relevante customer experience op alle digitale en fysieke touch points. Ervaring wijst uit dat deze customer experiences tot hogere loyaliteit en conversie leiden en dat resulteert op zijn beurt in een beter bedrijfsresultaat. Organisaties die succesvol inspelen op omnichannel klanten groeien gemiddeld veel sneller dan organisaties die hier geen focus op hebben.

Een omnichannel strategie komt echter niet vanzelf; het vereist een verandering in mindset en daarnaast heeft het impact op mensen, organisatie en systemen. Daarom is de juiste keuze van technologie erg belangrijk.

Bij de transformatie naar een echte omnichannel organisatie is het belangrijk dat technologie faciliterend moet zijn, alsmede schaalbaar, betrouwbaar en open. Vanuit deze gedachte heeft ecManager hét omnichannel e-commerce platform ontwikkeld. De technologie maakt gebruik van ASP.NET MVC 5, standaard technologie en is gecombineerd met service-gebaseerde architectuur. Dit draagt bij aan de openheid, betrouwbaarheid en schaalbaarheid van het platform en het bieden van een goede performance.

Naast deze eigenschappen is ecManager proven technology. De oplossingen van ecManager bestaan namelijk al meer dan 10 jaar en het ecManager platform is al meer dan 60 keer succesvol geïmplementeerd. Bovendien is ecManager ontwikkeld met en voor retailers. ecManager is dan ook onderscheidend in het bieden van marketing functionaliteiten. ecManager is ontwikkeld vanuit de filosofie dat complexe technologie eenvoudig door de retailer zelf onderhouden moet kunnen worden, zonder verregaande IT-kennis.

Ten slotte biedt ecManager u een snelle time-to-market. Bij de aanschaf van hét omnichannel e-commerce platform (ecManager) beschikt u ook over een referentie (genaamd ‘Fundatie’). ecManager biedt veel noodzakelijke standaard functionaliteiten waardoor uw webshop snel geconfigureerd kan worden. Daarnaast zijn er diverse integraties aanwezig met applicaties op het gebied van e-mail, back-end, beoordelingssites, advertentie, chat, warehouse management systemen, delivery management, PIM, analytics en marketing solutions.

De ontwikkelingen in de wereld van retail, de technologische standaardisering, verdere ontwikkeling van functionaliteiten en het bieden van flexibiliteit hebben geresulteerd in hét state-of -the-art omnichannel e-commerce platform. Dat platform voldoet aan alle wensen en behoeften van organisaties met omnichannel ambities: hét ecManager omnichannel e-commerce platform.

Dus als u wilt innoveren, toe bent aan vervanging van uw huidige webshop of een nieuw kanaal wilt aanboren, dan is het tijd om te kiezen voor een omnichannel e-commerce platform: niet omdat het moet maar omdat het kan. Met ecManager kunt u een ultieme omnichannel webshop ontwikkelen, beheren en verder optimaliseren.